måndag 5 juli 2010

Redo för den första arbetsdagen på länge länge!??

Ja, imorgon blir det den första "riktiga" arbetsdagen på 1 år och 8 månader. Eftersom min vikare slutar i veckan ska jag få överlämnandeinformation imorgon. Vi ska gå igenom allt som är på G och allt som är gjort under min föräldraledighet (dvs en hel del eftersom jag varit borta en tid). Jag har ju varit med på ett flertal arbetsplatsträffar och träffat mina kollegor regelbundet, så lite koll har jag ändå på vad som är på gång. Har suttit en stund nu ikväll också för att gå igenom lite papper, exempelvis vad alla löneavtalen innebär och vilka förändringar som finns i vårat kollektivavtal. Det känns bra att få läsa lite avtals- och arbetsrättsliga texter så att man kommer in i tänket och på rätt våglängd igen. Även om det bara är för en dag, så vill jag ändå hänga med. Sedan återstår ca 3 1/2 vecka av den mest underbara tiden i mitt liv. Men det ska nog bli bra ändå, jag får ju vara med A på torsdagar, så det blir inte 0 till 100 och jag gillar ju mitt jobb och och mina arbetsuppgifter och få utveckla även den sidan av mig....

Idag har vi haft ännu en lugn och skön dag med familjen. Donade lite här hemma på förmiddagen, tog en skön tupplur tillsammans med A efter lunch och åt hallonsorbet och drack kaffe på Johanssons på eftermiddagen. Hann även med några ärenden på stan innan vi åkte hem och käkade middag.

Är precis nyduschad nu och ska fixa det sista inför morgondagen, sedan väntar sängen och Solsidan:)

Kramisar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar