söndag 4 juli 2010

Svettigt!

Ja, det måste man nog säga utan att klaga, dvs att det har varit lite svettigt idag. Var liksom genomblöt efter varje genomförd aktivitet. Morgonen inleddes med en som vanligt trevlig och snabb (och då menar jag supersnabb) promenix på en timme med S. Åt sedan frukost medan P tog en cykelrunda med Simson. Vi bestämde oss för att ta en förmiddag hemma för att städa och fixa lite samt leka med A i sandlådan och vid rutschkanan. Efter lunchen när det var sovdags för A passade jag och P också på att sova lite middag ute i trädgården, eftersom vi fått lite dålig sömn i natt. Detta berodde dels på att P haft värk i sin brutna tå samt att A tyckte att 30 grader var lite varmt att sova i och vaknade därför varje timme. Vi sov väl inte allt för bra på dan heller, eftersom det var rejält varmt även i skuggan och så fick vi besök av spindlar, myggor och flugor.

Efter sovstunden tog jag med mig Símson till brottet för att han skulle få simma lite och jag passade också på att ta en simtur. Det var verkligen skönt i vattnet!!P och A hade fyllt poolen med vatten när vi kom hem och A badade en stund. A fick ett safari-kit från faster Å med familj som verkligen blev en succe i poolen. Hon kan leka hur länge som helst med djuren i vattnet. De åker kana, hoppar och simmar tillsammans. SUPERBRA PRESENT (särskilt eftersom vi varit på två djurparker de senaste veckorna, så hon känner ju igen djuren också).



När alla var färdigbadade blev det en cykeltur (mycket sevttig sådan) till Månsan för lite glass- och cola-paus. Det är verkligen fint där en dag som denna!

Kvällen spenderades på baksidan i skuggan. Det tog ett tag innan vi hittade en plats att ställa matbordet för att kunna äta middagen i skuggan, men vi lyckades till slut. Det blev grillad fläskytterfilé med avokado- och tomatsallad för min del och pommes och bea för P och A:s del. Mycket gott!



Sedan hanns ytterligare en badrunda med i poolen i sällskap av safaridjuren samt lite mys på altanen i solen innan det var dags att läsa Nicke Nyfiken för gullungen.



En skön dag med familjen helt enkelt!

Veckan som kommer börjar redan bli uppbokad. Jag ska jobba minst en dag i Heby denna vecka för att få lite överlämning inför den stora dagen (dvs. 2 augusti när jag börjar jobba igen). Vi blev även bjudna till fam H/P på torsdag för lite lek, skoj och mat. Det ska bli jätteskoj att ses och även att se det nya huset. Sedan blir det en lunch med kollegorna för att tacka av min vikarie som slutar i veckan och så ska det väl tvättas, packas och förberedas för helgen när vi åker till Österlen på semester med tjocka släkten. Det är faktiskt skoj när det rör på sig!

Nu blir det nog Solsidan i sängen. Vi har äntligen fått hem boxen och man får ju passa på när det inte är några matcher på tv:)

Ha en skön kväll - för det ska jag ha!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar