onsdag 7 juli 2010

Sååå onödigt!!

Jag som hade kommit in i en bra period vad gäller det jag stoppar i mig. Älskar ju i stort sett allt man kan stoppa i munnen, men framför allt bullar/bakverk/efterrätter/godis etc. och jag har de senaste veckorna verkligen försökt att inte äta allt för mycket av det goda (vilket är mycket svårt när vi är hemma hela familjen och det är sommar och sol och vi hänger på stan, i lekparken, på picnickar och andra utflykter).

Hur som helst så skulle jag bara tappa ur vattnet ur A:s nya pool och tyckte att det gick lite långsamt, så jag skulle hjälpa till lite och tog tag i ploppen och vips så hade en cirka decimeterstor del slitits bort från botten. Jag blev så arg att gick därifrån med stora steg, rakt in till köket och hämtade en chipspåse (salt och vinäger, min favoriter för närvarande) och en cola och innan jag hade hunnit lugna ner mig hade jag käkat upp nästan halva påsen - usch vad dålig karaktär man har.......

Jag som varit så duktig tidigare idag, genom att käka sallad under dagen och varit på en långpromenad med S nu i kväll. Men, men det är inget att göra åt det!



Förutom denna lilla fadäs har dagen har varit bra. Tog en promenad ner till stan på förmiddagen, käkade lunch på Johanssons, tog en glass på Time och lekte en stund i lekparken innan vi gick hem och fyllde upp poolen och grillade.

(Busunge i stadsparken i full färd med att ta sig till kameran för att kolla om bilderna på henne blev någe bra)

(Antar att det är sista kortet på A i poolen eftersom den numera är ett minne blott)

Lyssnar på P1 och Sommarpratarna samtidigt som jag bloggar och det går väl sådär. Det är Viveca Sten som pratar och jag har läst hennes tre senaste böcker och är lite intressarad av vad hon har att säga. Ska kanske koncentrera mig på en sak. Först ska jag spinga upp och spela in Twin Peaks som började förra veckan. Har inte sett något avsnitt ännu, så det ska bli spännande att se om man tycker att det är lika bra nu som man gjorde för 20 år sedan.

Ha en bra kväll och se upp för chipspåsar (man ska aldrig ha sådana öppnade i skåpet:))!

Kramisar

1 kommentar:

  1. Ja, nu var det några veckor sedan vi sågs. Ska bli kul att träffa er alla på onsdag. Sen känns det som att det inte kommer bli så mycket träffar när alla börjar jobba i höst. (typ alla utom jag och Camilla, hehe) Hade så bra så ses vi. Ps: inte bara magen som vuxit, ska bli härligt att köra igång med träningen igen i höst! Är så peppad!

    SvaraRadera